Tack och Adjö säsong 09/10.

Liverpool avslutade den här säsongen med att spela oavgjort mot Hull. Jag såg inte matchen tyvärr så kan inte yttra mig någonting om spelet.

Den här säsongen har varit... försöker hitta det rätta ordet... Sorglig? Tragisk? Chockerande? En besvikelse? Eller kanske alltihop?

Jag hoppas att Liverpool kommer tillbaka som ett fräscht lag i höst, att de spelar med motivation och glädje, att de visar vilket lag de faktiskt är. Jag hoppas att det sker stora förändringar, förändringar som leder till det bättre, innan nästa säsong drar igång. Om situationen ser ut precis som den gör nu kommer Liverpool inte att få en bättre placering nästa år. Vart felet är kan inte jag kommentera, det kan ingen av oss supportrar göra utan att veta mer om "insidan". Att ägarna måste bort och att nya, bra ägare måste hittas är ju såklart en självklarhet, men vad gäller bl.a. Rafa så kan man egentligen inte uttala sig. Det finns dom som vill ha bort honom, det finns de som vill ha honom kvar. Argumenten är bra på bägge sidor, i alla fall enligt mig. Trots att jag också kan sitta i soffan och kommentera vilka ruttna byten och startelvor han gjort och haft ibland. Det är som är viktigt när det kommer till Rafa är naturligtvis vad spelarna tycker och tänker, och självklart också hur Rafa egentligen känner.

Nåväl... Man får gratulera Chelsea till deras titel som de vann idag, storartat med 8-0 mot Wigan. Jag önskar att det var Liverpool som avslutade säsongen med 8-0 och ligatitel. Det känns dock skönt att säsongen är över och att det nu i princip bara kan bli bättre... Väntar med spänning på alla nyheter, förändringar och nästa säsong.

Jag tror på Liverpool! YNWA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0