Liverpool-Chelsea

Jag tycker inte om Chelsea, och jag tycker inte om Manchester United. En vinst över Chelsea idag leder förmodligen till ytterligare en ligatitel för United och det vill vi ju absolut inte, medan en förlust däremot leder till att Chelsea antagligen får ligatiteln i år. Pest eller kolera.

Det spelar ingen roll att det krockar såhär. Jag vill se Liverpool ge Chelsea stryk, oavsett om det leder till att Manchester United vinner ligan. Det skulle suga sjukt hårt, helt klart, men jag tycker ändå att det viktiga är att Liverpool vinner. Om de klarar att vinna över Chelsea som varit så bra i år så är det enligt mig viktigare än att försöka förhindra att Manchester United tar ligan igen.

Jag känner mig dock ganska säker på att det blir förlust för Liverpool på Anfield idag. Tyvärr. Men som tur är så kan man ju se det positiva med det för en gångs skull...

Dock vet jag inte hur stor chansen är nu att Liverpool kan knipa fjärdeplatsen? Den finns kvar längre va? Nåväl, dom måste i alla fall komma minst 6a så därför är väl tre poäng rätt viktigt ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0